[Riporter] Mi volt az első szilveszteri élménye?
[Válasz] Állok félegyházán a buszmegállóban. Még viszonylag korán van, háromnegyed tíz alig múlt el és mikozben állok a hidegben és próbálom beindítani a rendszereket zenehallgatásomat két kisgyermek zavarja meg kik mellettem fújják kicsiny tüdejük teljes vitálkapacitásával az a nyomorult papírcsövet. Persze nem ritmusra...
[Riporter] Mi futott át az agyán?
[Válasz] Az, hogyha azt feljelentik, aki az időkorlát előtt egy kis ördögpatront a földhöz mer vágni, akkor mért nem lehet baseballütővel írtani ezeket a kedves kis huligánpalántákat. Összeszedtem teljesn öntudatom és megkértem az ott ácsorgó kedves szülőket, hogy amennyiben nem nagy probléma kérjék meg gyermeküket, hogy addig a 10 percig amíg felszállok a buszra szüneteltessék a fülem megerőszakolását, ugyanis hiába próbálom meg a maximális erőt kizsúfolni zenetelefonomból, szegény mégsem képes lepipálni az 1000 forintos kereskedelmi, de 10 forintot sem meghaladó eszmei értékű papírtrombitájukat.
[Riporter] Válasz?
[Válasz] Tagadólagos. Külön kikérték maguknak, hogy korlátozni próbálom fejlődő ifjaik személyi világát.
[Riporter] Egyéb?
[Válasz] Bementem a barátaimhoz, és mint az ünnep kelléke, vettem tüzijátékot. Kétféle bolt van, az egyikben kilóméteres sor van és mire az ember a pultho ér már nincsen semmi érdekes, vagy a töküres, ahol soha nem is volt, de legalább nincs sor. Utóbbiban volt részem és ahogy ott álldogáltam és nézelődtem a csaj nagyon epés volt és többször is noszogatott hogy haladjak már. Minden alkalommal körbenéztünk a barátommal, de a helységben hármunkon kívül csak egy kutya volt. Nos, bizonyára pirotechnikai kutya volt, hogy ott szabadott tartózkodnia. Bár a szabályok betartása mint tudjuk, nem kötelező, a csaj "Pirotechnikus" kitűzővel a mellén épp egy Dohányozni tilos tábla mellett cigizett mikor odaértünk. Sebaj, beszerezvén kincsünket andalgunk az utcán, páran már javában isznak pedig még dél sincs. Felszedtük másik barátomat is és hárman mentünk a városban, tüzijátékozva minden felé. És szerettek minket. Ugyanis mi elvi megfontolásból a szines és halk termékeket választottuk a készletből, melyek csodálatot és tiszteletet keltettek az emberben. Azokot pedig akik annak örülnek, hogy egy petárdát eldurranthatnak és ezáltal teljes extázisba kerülnek tudom ajánlani az uzsonnászacskót, ugyanilyen móka. Este alatt szétfagytunk és a tűlángú öngyújtok is, ugyhogy alig tudtuk a felét elsütni zsákmányunknak. Láttunk rentgeteg sátrat, jobbnál jobb dolgokkal a standjukon, mint például a műhó, műtakony, mindenféle kalapok, álarcok. Egy egy sor végén nekem már annyira Helloween érzetem volt, hogy szinte hallottam az amerikai idillfilmekben látott gyermekeket, amint becsöngetnek a házakba és cukrot kérnek. Persze, csak megint egy kisgyerek rázta mellettem zsákmányát... Kiskoromban énis odavoltam ezért, és megvettem a lehető legnagyobbat: volt vagy 2000 forint. Énis fújtam ahogy egy lláma se köp és végülis nagypapám megmerényelt és kivete a kis fehér sípot az aljából. Ott álltam megsemmisülve egy hatalmas kartonhengerrel a kezemben amit hiába fújtam nem adott ki semmi izgalmas hangot. Szokásos gyerekkori csalódásaim egyike.
 Végülis hazamentünk. Érdekes, hogy a buszok, mint holmi egyeduralkodók teljesen felháborodnak, ha valaki meg meri kérdőjelezni, hogy mért is nincs busz 18.00 után, a vonatok viszont derekasan üzemelnek még 9kor is. Otthon matiné a TVben, pezsgő, ilyenek.
A szilveszteri matinék mindíg érdekesek. Bár engem már a névtől kiver a víz és valahányszor megnézek egyet annyira hasonlít a többire, hiába más az ünnep, vagy az év, vagy a csatorna. Filmek persze már az előző napokban sincsenek jók, hacsak nem jó valakinek a már 26387.jára ismételt 7 mesterlövész, és hasonló történelmi jelentőségű filmek. Még az HBO is, aki ilyenkor általában példát statuálóan rendes műsort ad az ünnepekkor is, lesüllyed ama szintre, mint az összes többi.
Szokásos ünnepi velejárok: Tonna üdvözlőlevél, mindenkinek HEPPI NYÚ JÍR az msnjébe sörökkel, koktélokkal, partyarcokkal, tortákkal (???).
[Riporter]
Köszönöm, de lejárt az időnk. Boldog új évet, és a viszont látásra.
[Válasz] Kellemes, sablonokkal, és a biztonságot nyújtó együgyüséggel teli 2008at mindenkinek.