Ha jól emlékszem ez egy Hobo Blues Band dal címe. Arról jutott eszembe amit minap a tévében láttam. nem nagyon nézek tévét, híve vagyok annak, hogy már a hírek is marketingen keresztül kerülnek a szemünk elé. Mégse tudtam megállni azt ami a minap került a szemünk elé. Aki esetleg nem érteni miről beszélek rövid időn belül megnézheti Youtube-on (ha ugyan eddig nem került fel, nem néztem utánna). Történetesen, hogy Pákó és "bocs elfelejtettem a nevét, de biztos nagyon fontos és tehetséges személy, elvégre Anettka iskolájában tanult" (Idézet Árpa Atillától). Szóval ez a mokkás box. De engem nem ez szított fel igazán. Bár a lögdösődésen kialakult "verekedés" számomra enyhén röhejes volt és álltalános 4.es korra emlékeztetett... Árpa Atillát nagyon bírom jól tette, hogy hagyta a dolgokat a maguk 34 másodperces folyamán és nem avatkozott bele. Pákó ugyan azt nyilatkozta, hogy nemis tudott volna mit tenni, szerintem egy amerikai futballt játsztszó műsorvezető helyretette volna mind2t. De ahogy Atilla is mondta: "10perc hírnév mindenkinek jár..." Hát lassan tényleg eljutunk oda, hogy a magyar "sztár"okat nem kell cikizni, csak idézni. Amit látunk látvány, amit hallunk halvány...
Na igen. De sajnos Magyarországon, ami szerintem szép úton halad középeurópa legbulvárközpontúbb címe felé -mondhatnám, lendületben az ország (a lejtőn)-, szóval szép kis hazánkban ezzel nem fúj ki a történet. Bekerül az Aktív fantázianevet viselő közegésségügy torzító programba, ahol egy ilyen dolognak főhír szerepe lesz, míg annak, hogy valaki esetleg fergeteges módon élt túl egy reménytelenül veszélyes balesetet nem jut szerep. Szóval este megnézhette mindenki aki reggel lemaradt volna róla, véleményekkel megtűzdelve minden oldalról. Mindenki döntse el maga kinek az arca a nagyobb. Amitől bennem felforrt a vér, hogy a hír végén közölték, holnap az árgus felek újra láthatóak lesznek a Mokkában. Na neee. És mondjak valamit? A TV-szolgáltatónak teéjesen jogos az ötlete, azt teszi műsorra amire van kereslet. A magyar közönség nagyjának ínyére van ha civakodó embereket lát a TVben, a verekedés meg gondolom már orgazmus. Ugyanerről szól a hírességeink keresztnevét viselő műsorok is. Anya nézi, mert nevet az emberi hülyeségen és énis sokszor, de nem őszinte a mosolyom. Könyörgöm összeválogatják a témákat, az embereket, hogy az áhitatos nép a verbális vérontás minél ízesebb formáiban részesülhessen. Ez a XXI. század kolosszeuma. A műsorvezető a császár aki vezényli az akciót, a résztvevőket meg inkább nem sorolnám be a gladiátor illetve vadállat pozíciókba. De lenne kedvem.
Segítünk megoldani a problémád, ugy tudom elég sok témának ez a tartalma. Anyu, apu, barátnő, szerelmed haragszik rád majd a TV segít. Őszintén akivel kettesben nemtudod lerendezni a bajod azzal majd megpróbálkozol x ezer ember előtt? Ugy, hogy minimum a műsorvezető beleszól meg sokszor a többi "vendég" is akik csak annyit tudnak a történetetekből amit 2perc alatt egymás fejéhez vágtatok. Régen sántít és a vége is sokszor az, hogy: Azért próbáljátok ezt elrendezni jó? Magyarul te eredményt nem kaptál, de az ország jót elvan azon, hogy te szenvedsz. nem tagadom, hogy volt, hogy elfogadta a delikvens a virágot meg volt csók meg minden ami jó... Az ilyet inkább nemis minősítem.
És ugyan erre a posztra sorolhatnám a valóságsókat is, főleg a régi beköltözős fajtából, ahol mivel a közönség szavazta ki/be a népet elkerülhetetlen volt a konfliktus. Ugyanilyen az a valóság só is ami meg egy család "mindennapi" életét mutatja be. Elvégre mindennapi, hogy 2 operatőr és egy mikrofonos mászkál veled mindenhová, énis így szoktam. És ezek a családok sose azok akik tökjól megvannak, nem, azok akiknél legalább minden nap van valami.
Kérdem én hova tartunk ezután? Mikor nyugdíjjas leszek (ha addigra nem törlik el), és életem során jóltartott gyermekeim a lehető legjobb szeretetotthonba dugnak, mit fogunk nézni? Mi lesz majd akkor...